.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خواهر خواندگی اصفهان و فرایبورک + تصاویر
فرایبورگ تنها شهر آلمان است که با یک شهر ایران خواهرخواندگی دارد. اصفهان و فرایبورگ تبادلات اقتصادی و فرهنگی فراوانی دارند. به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دويچه وله؛ فرایبورگ شهری است که بر روی سنگفرش جلوی ساختمان شهرداری آن آرم اصفهان قرار دارد. این شهر تنها شهر آلمان است که خواهرخواندگی فعالی با اصفهان در ایران دارد. محمد صلواتی، استاد بازنشسته دانشگاه کارلسروهه که مقیم فرایبورگ است این خواهرخواندگی را راه انداخته است. او می‌گوید: خودم در اصفهان به دنیا آمدم و همیشه آرزو داشتم که این دو تا شهر را به هم نزدیک کنم.

به گزارش  سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از دویچه وله؛  فرایبورگ شهری است که بر روی سنگفرش جلوی ساختمان شهرداری آن آرم اصفهان قرار دارد. این شهر تنها شهر آلمان است که خواهرخواندگی فعالی با اصفهان در ایران دارد. 

محمد صلواتی، استاد بازنشسته دانشگاه کارلسروهه که مقیم فرایبورگ است این خواهرخواندگی را راه انداخته است. او می گوید: خودم در اصفهان به دنیا آمدم و همیشه آرزو داشتم که این دو تا شهر را به هم نزدیک کنم. 


امضای قرارداد خواهرخواندگی دو شهر 

محمد صلواتی در سال ۱۹۹۹ میلادی پس از بازگشت از اصفهان به فرایبورگ دعوت نامه محمدعلی جوادی، شهردار اصفهان را تسلیم رولف بومه، شهردار وقت فرایبورگ کرد. بومه در سال ۲۰۰۰ میلادی به همراه چند تن از اعضای شورای شهر و همکاران دانشگاه فرایبورگ به اصفهان رفت و قرارداد خواهرخواندگی بین فرایبورگ و اصفهان را امضا کرد.

فاطمه شاهین-دورفلینگر، رئیس انجمن دوستی فرایبورگ و اصفهان می گوید: از سال ۲۰۰۱ میلادی به بعد هر سال دو دانشجو از دانشگاه اصفهان برای ادامه تحصیلات به فرایبورگ می آیند. این دو نفر از شهر فرایبورگ و استان بادن وورتمبر ...


امضای قرارداد خواهرخواندگی دو شهر محمد صلواتی در سال ۱۹۹۹ میلادی پس از بازگشت از اصفهان به فرایبورگ دعوت‌نامه‌ محمدعلی جوادی، شهردار اصفهان را تسلیم رولف بومه، شهردار وقت فرایبورگ کرد. بومه در سال ۲۰۰۰ میلادی به همراه چند تن از اعضای شورای شهر و همکاران دانشگاه فرایبورگ به اصفهان رفت و قرارداد خواهرخواندگی بین فرایبورگ و اصفهان را امضا کرد.   فاطمه شاهین- دورفلینگر، رئیس انجمن دوستی فرایبورگ و اصفهان می‌گوید: از سال ۲۰۰۱ میلادی به بعد هر سال دو دانشجو از دانشگاه اصفهان برای ادامه تحصیلات به فرایبورگ می‌آیند. این دو نفر از شهر فرایبورگ و استان بادن وورتمبرگ بورسیه تحصیلی می‌گیرند.   تا به حال حدود ۳۵ دانشجو از دانشگاه اصفهان به فرایبورگ آمده‌اند و همچنین ۱۵ دانشجوی آلمانی نیز به اصفهان رفته‌اند. فابیان هینس، دانشجوی دانشگاه فرایبورگ در رشته علوم سیاسی در گفت‌وگو با یکی از رادیوهای آلمان درباره ترم تحصیلی خود در دانشگاه اصفهان می‌گوید: کشور ایران چقدر توسعه‌یافته است. مردم ایران خیلی باسواد هستند و گاهی حتی راننده‌های تاکسی می‌خواستند با من درباره فیلسوف‌های آلمانی صحبت کنند.   به نشانه دوستی بین دو شهر، در فرایبورگ خیابانی را به نام "خیابان اصفهان" نام‌گذاری کرده‌اند. همینطور که در اصفهان یک خیابان، "خیابان فرایبورگ" نامیده شده است.       همکاری‌های دوجانبه فرایبورگ و اصفهان
همکاری‌های فرایبورگ و اصفهان خصوصا در زمینه دانشگاهی انجام می‌شود. محمد صلواتی، پایه‌گذار خواهرخواندگی دو شهر با اشاره به این که دانشگاه فرایبورگ با دانشگاه‌های اصفهان همکاری دارد می‌گوید: ما خیلی تبادل دانشجو و استاد داشته‌ایم. چند بار هم کارگروه‌هایی هم در اصفهان و هم در فرایبورگ تشکیل داده‌ایم. همکاری‌های ما در زمینه جامعه‌شناسی، فلسفه و انرژی‌های نوین خیلی خوب است.

 



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.